usalinn.blogg.se

Min blogg handlar om mitt äventyr i USA. I oktober 2013 kommer jag åka till San francisco och spendera ett år som au pair där. Hoppas ni vill följa med på min resa!

min första månad i cali

Publicerad 2013-11-26 09:03:00 i Allmänt,

Hej 20 dagar sedan jag skrev i denna bloggen, det går bra nu! eller inte.
 
Jag har hunnit med mer på en månad här än vad jag har hunnit med i hela mitt liv känns det som! Det är väl bra eller..  Alla stunder här är så underbara och jag är så glad att jag tog detta steget, tog denna chansen och gjorde detta! Det har verkligen ändrat så mycket i mitt liv, på bara 1 månad. Det känns som om jag har hittat rätt, jag är så mycket gladare nu än jag har varit det senaste året som faktiskt har varit en jobbig tid för mig. 
Och jag vet att detta är sant, I saved myself!
 
Vet inte vart jag ska börja, tror jag ska börja med att uppdatera dagligen i denna bloggen.. kan behövas om ni inte vill gå in och läsa en roman varje gång. Och jag uppdaterar för er skull mina vänner som tjatar på mig om detta.
Är det någon som är duktig på det här med bloggdesign är ni välkomna att höra av er till mig! Känns som jag behöver piffa upp denna bloggen lite om jag ska få någon motivation till att skriva i den!
 
Jag har hunnit med San Francisco x antal gånger, turistat, lite shopping (sparar mig inför Black friday, som kommer nu på fredag) GALET kommer det bli. Hoppas jag överlever, har hört att folk dör på black friday, sjukt!
Min värdpappa sa idag förresten att det redan satt folk utanför Best Buy och tältade!
Jaja tillbaka till vad jag har hunnit med.. Santa Cruz, 100 barnkalas (jag skojar inte, det är verkligen barnkalas här var och varannan dag som man hänger med familjen på, och det är inte vilka barnkalas som helst, sinnes är det här, vad ska man säga man är i USA, allt är överdrivet) Jag har även hunnit med Monotery Bay, Big Sur, Hängt runt om i San Francisco bay area, på stanford, ugångar, och träffat hur mycket underbara människor som helst! Jag är så lyckligt lottad just nu och det känns som jag lever i en dröm. Just nu känns det som om jag aldrig vill lämna USA! 
Som sagt underbara vänner, underbar familj, underbart väder, underbara upplevelser! 
Men såklart saknar jag er där hemma otroligt mycket! 
 
Jag jobbar lite på morgonen och på kvällen, är ledig mitt på dagarna och slutar 8 varje kväll! Är ledig nästan alla helger, och fredagar jobbar jag oftast bara i 3 timmar så jag har ett bra schema! 
 
Idag har varit en lugn dag och denna veckan jobbar jag imorgon och onsdag med, sedan är det thanksgiving på torsdag vilket jag ser fram emot väldigt mycket! Jag ska hänga med familjen till Atherton där vi ska fira thanksgiving med familjen och andra vänner/släkt till familjen. Thanksgiving är en stor högtid här i USA och det ska bli kul att få uppleva den och speciellt med världens bästa värdfamilj! Efter det ska jag åka med några vänner till San Francisco down town och shoppa på Black Friday, vi ska starta redan klockan 11 på torsdagskvällen, affärerna har öppet hela natten sedan ska vi shoppa till 12 på fredagskvällen, dvs 25 timmars shopping! Jag är extremt taggad och det ska bli så sjukt kul!!  Har en hel lista med saker jag måste köpa! Kaffe står med på listan minst 10 gånger.. 
På lördag ska jag och några vänner här åka till Big Sur. Big Sur är utmed kusten, svårt att förklara men där är jätte vackert! Höga berg och hav. Har varit där en gång innan, men lär bli väldigt många fler! Sist vi var där försökte vi matcha det med solnedgången, vi körde utmed solnedgången men vi hade svårt att svänga av pga trafiken så missade att fota det med 10 minuter, men bilresan dit var den bästa på länge, Avicii musik, underbara nyfunna vänner som man verkligen klickar med, och bilkörning i USA utmed världens finaste natur, det blir inte bättre. Efter Big Sur på lördag så blir det nog utgång i San Francisco med underbara svenskar! På söndag ska vi på Val safari tror jag och sedan på kvällen blir det Amerikansk fotboll då San Francisco möter något lag, har noll koll men har faktiskt börjat förstå alla regler osv i denna sport så det är kul! Ja helgen som kommer är fullsmäckad, precis som alla mina helger sedan jag kom hit har varit! 

Så hoppas ni orkade läsa detta, ska ta tag i detta och försöka skriva varje dag för er! 
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela